Funktioner i re:member-appen

Som re:memberkund kan du logga in på re:member-appen för att se ditt saldo, dina transaktioner och fakturainformation, ansöka om utökad kredit samt föra över pengar till ditt bankkonto. 

Med re:member-appen är du endast ett par knapptryckningar från ditt saldo, din fakturainformation och dina senaste transaktioner för ditt kreditkort och det gäller oavsett var du befinner dig. 

Kom igång:

  1. Gå till App Store eller Google Play och ladda ner appen. Sök på re:member.
  2. Logga in med Mobilt BankID.

Med appen kan du bland annat:

Kolla ditt saldo och dina senaste transaktioner
I appen kan du alltid se ditt uppdaterade saldo och information om dina transaktioner. 

Se din fakturainformation
Du hittar information om din faktura och transaktionerna knutna till fakturan.

Ansöka om en högre kredit
Vill du öka din kreditgräns på ditt kreditkort kan du ansöka om det via re:member-appen. Där väljer du önskad kredithöjning och fyller i din information. 

Se din PIN-kod
Om du har glömt din PIN-kod kan du enkelt hitta den i appen. Klicka på "kort" till höger i nedre menyn och därefter "Se PIN" och fyll i dina kortdetaljer. Koden är synlig i 10 sekunder. 

Överföra pengar från ditt kort till ditt bankkonto
Du kan föra över pengar från ditt kreditkort till ett annat bankkonto eller betala räkningar via appen. För varje Saldoöverföring du beställer så tillkommer en avgift på 2 % av det överförda beloppet (lägst 35 kr). 

Beställa ett nytt kort
Om du har behov av ett nytt kort kan det enkelt beställas i appen under fliken "Kort". 

Kom ihåg att uppdatera appen

Kom ihåg att uppdatera appen när du får information om det. För vissa personer är detta automatiskt inställt. Om du är osäker på om du har den senaste versionen uppdaterad, gå in på App Store eller Google Play och därefter Uppdateringar. Här ser du om re:member-appen behöver en manuell uppdatering.