Kan jag byta PIN-kod?

Ja, du kan välja en ny PIN-kod via Mina Sidor och i re:member-appen. När du byter PIN-kod får du ett nytt kort med ett nytt kortnummer skickat till dig inom 3-5 arbetsdagar.

Din nya PIN-kod kommer inte att börja gälla förrän du har fått det nya kortet och tills dess kommer du att kunna använda ditt nuvarande kort med den gamla PIN-koden.

Så här byter du PIN-kod via Mina Sidor:

  1. Logga in med BankID eller Mobilt BankID
  2. Klicka på "Ändra PIN-kod" under sektionen Kort. 
  3. Klicka på "Min PIN" i menyfältet
  4. Fyll i din nya PIN-kod
  5. Logga in med BankID igen
  6. En ny ruta med bekräftelse dyker upp
  7. Klart! Invänta ditt nya kort med posten

Så här byter du PIN-kod i re:member-appen:

  1. Logga in med Mobilt BankID
  2. Tryck på "Se mer" i rutan om ditt kort 
  3. Gå till "Hantera kort"
  4. Tryck på "PIN & säkerhet"
  5. Gå till "Byt PIN-kod och byt ut kort" längst ner på sidan
  6. Fyll i utgångsdatum och ny PIN-kod
  7. Klart! Invänta ett nytt kort med posten

Observera att ett nytt kreditkort med nytt kortnummer kommer skapas i och med detta. Kortet skickas till dig inom fem bankdagar. Det befintliga kreditkortet kommer vara aktivt i 10 dagar, så att du inte står utan kort - men det kan vara bra att något som är bra att tänka på om du exempelvis köpt en biljett som är kopplad till kortnumret.

Din nya PIN-kod kommer inte att börja gälla förrän du har fått det nya kortet.