Hur ansöker jag om en betalningsfri månad för mitt kreditkort?

För att ansöka om betalningsfri månad så behöver du logga in på Mina Sidor eller re:member-appen, alternativt kontakta Kundservice på telefon 0771- 15 00 15. Du har rätt till två betalningsfria månader per 12 månader förutsatt att villkoren för detta uppfylls, och du kan inte ansöka om betalningsfri månad två månader efter varandra.

För att kunna ansöka om en betalningsfri månad behöver man göra detta innan förfallodatum. De tre senaste inbetalningarna ska vara korrekt utförda samt att det ska finnas kvar pengar på krediten för räntedragning och eventuellt betalningsskydd.

Vid betalningsfri månad dras räntan samt eventuellt betalningsskydd som vanligt.

Ansök om betalningsfri månad i appen:

  1. Logga in i appen med Mobilt BankID
  2. Tryck på "Information om ditt kort"
  3. Gå till "Fakturor" från menyn längst ner
  4. Tryck på "Betalningsfri månad" för att ansöka

Ansök om betalningsfri månad via Mina Sidor

  1. Logga in på Mina Sidor med BankID eller Mobilt BankID
  2. Scrolla ned till rutan "Faktura" och klicka på "Tidigare fakturor och inställningar"
  3. Ansök!