tappat-kreditkort.jpg
re:member flex

Ingen årsavgift, individuell ränta och upp till 8 veckors räntefri kredit.

Läs mer om flex

Vad händer om du tappar ditt kreditkort?

Om du har tappat ditt kreditkort eller misstänker att det har blivit stulet så är det viktigt att du omedelbart spärrar det. Har du förlorat ditt re:member kreditkort ringer du omedelbart till vår spärrtjänst (+46) 0771-24 15 00 som har öppet dygnet runt. Du behöver inte kunna ditt kortnummer för att spärra ditt kort.

re:members säkerhetsexperter sitter redo dygnet runt för att rapportera och stoppa eventuell misstänkt aktivitet på ditt kort. Vid misstänkt aktivitet så tar re:member genast kontakt med dig via SMS eller telefon för att kontrollera att allt i sin ordning. Om du inte skulle vara anträffbar så lägger re:member endast en tillfällig spärr på ditt kort fram tills dess att de köp som gjorts med ditt kort verifierats. Du kan också själv enkelt hålla koll på de transaktioner som registreras på ditt kreditkort genom att logga in på din sida på Mina Sidor eller via re:member-appen

Nytt kort inom fem arbetsdagar

Om du har spärrat ditt kort så får du ett nytt ersättningskort inom fem arbetsdagar med posten. Det nya kortet skickas till den adress som du är folkbokförd på. Det går också att ordna så att du får kortet skickat till din semesterort så länge du befinner dig inom Sverige. För detta krävs dock en skriftlig fullmakt från dig. Om olyckan skulle vara framme är det därför alltid bra att ha flera kort med sig på exempelvis en semesterresa, så att man alltid har någon form av reserv. Tänk även på att förvara korten på olika ställen i packningen.

Skriv upp spärrnumret

Innan varje resa är det bra om ni hjälps åt i familjen eller sällskapet att lägga in spärrnumren till de respektive korten i mobilerna. Reser du ensam så skriv upp spärrnumret på ytterligare ett ställe, ifall du även skulle bli av med mobilen - på så sätt kan du agera direkt ifall du märker att kreditkortet är borta. Bedragare är ofta snabba och med tanke på att det är möjligt att ha upp till 100 000 kronor i kreditgräns på ett re:member kreditkort så är det mycket pengar det handlar om.

Pengarna tillbaka

Till skillnad från om du blivit bestulen på dina kontanter så ersätter kreditkortsföretagen de summor som bedragarna lyckats få ut på ditt kort. Detta under förutsättning att du inte har agerat oaktsamt med varken kortet eller koden - tänk därför alltid på att hålla uppsikt över ditt kort och att aldrig lämna ut varken kortnummer, PIN-kod eller lösenord till någon. Har du ett re:member-kort och råkat ut för ett kortbedrägeri så kan du göra en reklamation. När utredningen är klar så skickar vi dig ett skriftligt besked.

re:member flex: Ordinarie årsavgift 0 kr. Aviavgift vid e-faktura 0 kr (pappersfaktura 39 kr). Årsräntan sätts individuellt och är 9,74 %-28,24 % (2024-01-01), rörlig. Vid en utnyttjad kredit på 30 000 kr är den effektiva räntan 21,55 % vid betalning med e-faktura. Det sammanlagda belopp som ska betalas är 33 242 kr. Beloppet är uträknat utifrån ett exempel där krediten återbetalas med månatliga avbetalningsbelopp under 12 månader (avbetalningsbelopp i snitt 2 770 kr), årsräntan är 24,74 %, och 39 räntefria dagar utnyttjats samt där krediten nyttjas utan avgift för kontantuttag och pappersfaktura.

Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 1,75 % på valutakursen. Betalas inte hela kontoskulden på en gång ska kontoskulden återbetalas genom månadsvisa betalningar om lägst 3 %. Inbetalningsbeloppet är dock lägst 200 kr, men högst skulden på kontot. Avtalet gäller tillsvidare och ångerrätt gäller. För fullständiga villkor tryck här.

Kreditgivare: Entercard Group AB (org nr 556673-0585) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen.