reklamation-av-kop.jpg
Har du koll på dina försäkringar?

Vi har flera olika försäkringar i vårt utbud. Vet du vad som gäller för ditt kort?

Läs mer 

Reklamation av köp med kort

Här kan du läsa om hur du gör när du reklamerar köp, upptäckt att ditt kort blivit stulet eller använt utan din vetskap eller reklamerar flygresor som är betalda med kreditkort om flygbolaget går i konkurs.

Var uppmärksam på att:

  • När du upptäcker något fel bör du agera omgående
  • Känner du till transaktionen, behöver du alltid försöka lösa ärendet med butiken först. Spara kvitton och dokumentation. 
  • Känner du inte till transaktionen är det viktigt att du spärrar kortet på 0771-24 15 00 så snart som möjligt.

Så här reklamerar du ett köp:

  1. Logga in på Mina Sidor
  2. Klicka på "Se alla" under "Senaste kontohändelser".
  3. Scrolla nederst på sidan och klicka på "Reklamera transaktion"
  4. Välj de transaktion(er) du önskar reklamera. 
  5. Ange orsak till reklamationen.
  6. Bifoga den dokumentation som krävs, och som eventuellt kan hjälpa till i ärendet. 
  7. Signera och bekräfta med BankID eller Mobilt BankID.

Du måste ha BankID för att logga in på Mina Sidor. Har du inte BankID får det genom att kontakta din bank. Här kan du läsa mer om BankID. 

Behandling av reklamationer

Under behandlingen av din reklamation kommer vi att återbetala det belopp du annonserar för ditt kortkonto. Skulle det framkomma att det inte finns någon grund för återbetalning till kortinnehavaren, förbehåller Entercard sig rätten att dra tillbaka den krediterade beloppet. Du kommer att få besked om ditt ärende via Mina Sidor.

Om du har frågor, var god kontakta oss på telefon 08-737 10 60 eller via mejl: kortreklamationer@entercard.se