När ska jag reklamera ett köp?

Även om de flesta kortköp du gör blir korrekta kan det förekomma transaktioner på ditt kontoutdrag som du inte känner igen eller att du inte får den vara du har beställt eller att köpet har belastat ditt kort två gånger. Om butiken är ovillig att hjälpa till, eller om de inte kan hjälpa till, så fyller du i vår reklamationsblankett. För att vi ska kunna hjälpa dig och driva din reklamation vidare, och för att ditt ärende inte ska dra ut på tiden, är det viktigt att du fyller i blanketten så korrekt och fullständigt som möjligt. Glöm inte att bifoga all relevant information, såsom kvitton, avtal och polisrapport. 

Du kan hämta reklamationsblanketten här.

De transaktioner som du inte känner till på stulet/förlorat kort ska du först polisanmäla hos polisen. En kopia av anmälan bifogas med reklamationsblanketten. Glöm inte att kreditkortet måste spärras så fort du upptäcker att kortet är förlorat! Du kan ringa till vår Spärrservice på telefon 0771- 24 15 00 dygnet runt.