Hur spärrar jag mitt re:member Mastercard kreditkort?

Det är väldigt viktigt att du spärrar ditt kreditkort omgående om du tappat bort det eller misstänker att det kommit i orätta händer. Du spärrar kortet genom att ringa Spärrservice på telefonnummer 0771-24 15 00. Spärrservice har öppet dygnet runt. 

Om det dykt upp transaktioner som du inte känner till på stulet/förlorat kort behöver du polisanmäla detta. En kopia av anmälan bifogas med reklamationsblanketten.

Beställa nytt kort eller ny PIN-kod

Om ditt kort och PIN-kod är spärrat, eller om kortet är trasigt/skadat så beställer man både nytt kort och PIN-kod. Du kan beställa ett nytt kort på Mina Sidor eller i re:member-appen.

Så här beställer du nytt kort på Mina Sidor:

  1. Logga in med ditt BankID eller Mobilt BankIDMina Sidor
  2. Scrolla ned på sidan till du kommer till "Kort"
  3. Klicka på "Beställ nytt kort"

Så här beställer du nytt kort i re:member-appen:

  1. Logga in med Mobilt BankID
  2. Gå till "Information om ditt kort"
  3. Tryck på "Beställ nytt kort" och följ anvisningarna

Skydda ditt kort

Kom ihåg att ditt kreditkort är en värdehandling. Använd och förvara det med omsorg och säkerhet.

Tänk också på att:

  • Inte skriva ner PIN-koden på kreditkortet eller ett papper som du förvarar i närheten av kreditkortet
  • Aldrig lämna ut din kod till någon annan person
  • Inte lämna ut uppgifter om ditt kreditkort och/eller PIN-kod via mejl eller telefon
  • Om du tappar kreditkortet, blir bestulen eller någon obehörig använt det, måste du spärra det omedelbart. Ring Spärrservice på tfn 0771-24 15 00. Spärrservice har öppet dygnet runt